вторник, 29 март 2016 г.

Постен сладолед с малини и киви

Привет, скъпи блогопоследователи, верни читатели и случайно попаднали :)

След дълга пауза отново съм на линия, провокирана и предизвикана от съпружеското тяло, което, молим ви се, реши да пости... Чисто егоистично, реших пък аз да се възползвам от неговото решение и да възобновя списването в блога, което напоследък става все по-рядко.

И друго, решението ми да го направя се дължи и на това, че трябва да се разбие митът, че веганските (постни) десерти трябва да имат вид и вкус на не добре смляно стомашно съдържимо (извинете).

Първи опит - тотално фиаско със сорбе от моркови с кокос. Не питайте защо ми хрумна тази комбинация, но реакцията на мъжа ми беше, цитирам:
Аз: - Е, как е?
Той: - Мммм, интересно е...
Аз: - Интересно или какво? Ама честно? Да знам дали да снимам...
Той: - Честно ли?
Аз: - Е, да де...
Той: - Ако не постех, нямаше да го ям...

И така - сорбе от моркови, нъцки! Не се получи, продължаваме нататък. Така и така бях на тема сладолед, събрах каквото имах като плод и сътворих това:


Честно казано, откакто смених работата и нямам вече хубав монитор, не съм много убедена в качеството на снимките, вие кажете, но се надявам идеята да е ясна.

Приготвянето е супер елементарно, сладоледът е свеж и почти здравословен (заради бялата захар е почти).

Продукти

2 добре узрели кивита
250 гр. замразени малини (може и пресни, ако са в сезон)
50 гр. захар
25 мл. вода
25 мл. бял ром
 
Черен шоколад за заливане
 
 

 Приготвяне

Кипваме захарта с водата и варим, докато получим гъст захарен сироп.
В блендер нарязваме обеленото киви, заливаме с половината от леко охладения сироп и половината ром и разбиваме. Отделяме в купичка и в хладилника.
 
Правим същото с малините и останалата част от сиропа и рома.
 
Запълваме половината купички или формички за сладолед на клечка с киви сместа и слагаме във фризера докато постегне (около час, час и половина).
 
След това, досипваме с малиновата смес и оставяме да замръзне.
 
Сервираме залято с черен шоколад. Много е готино, защото, докато го заливаш, той замръзва и става един хрупкав... А отдолу се топят пластовете...
 
Като всеки домашен сладолед, оставете за 10-15 минути да се отпусне, а ако е на клечка (имам и такъв вариант, но нито една свястна снимка) - хрупате веднага.
 
Ако пък искате да е съвсем здравословен този сладолед, заменете захарта със стевия или друг натурален подсладител. Тук не мога да кажа нито как би се държала при замразяване, нито какво количество е необходимо :)
 
 
 
Този сладолед приготвих за загрявка :) Очаквайте още рецепти скоро и стискайте палци снимките да са се получили :)
 
От мен толкова за днес.
Вики
 

5 коментара:

Йоланта Делибозова каза...

А! Царицата на сладоледите се показа най-сетне! Липсваш мило момиче! Страхотно предложение е този сладолед!

Вики каза...

Мила, Йоли, дори и аз си залипсвах :) Прегръдки

supermag каза...

Леле... страхотна рецепта, страхотна презентация! Ще се пробвам и аз, но едва ли ще успея да се справя толкова добре. Браво.

Варна SEO каза...

Коло калории съдържа една порция от тази прелест?

Вики каза...

Здравейте, ако замените захарта с еритрол, смятате само калориите на рома, значи около 80+ 200 приблизително за шоколада, който също можете да пропуснете ;). 80 калории без шоколада е за цялото количество сладолед :)

Публикуване на коментар

Благодаря ви, че се отбихте при мен и оставихте нещо от себе си!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© 2011 Viki's blog, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena