понеделник, 3 декември 2012 г.

Шоколадов чийзкейк с маскарпоне

Привет от мен.
Днес съм болна и затова някак си нямам особено чувство за хумор, нито желание да се съсредоточавам върху дълги писания, затова направо ще ви представя една много вкусна рецепта за шоколадов чийзкейк с маскарпоне.


Първи извод - трябва да си купя най-накрая някаква стойка за сладкиши, че срамота!
Втори извод - винаги крий сладкиша от ближния преди да дойде време за рязането му, особено, ако е за пред гости!
Трети извод - винаги крий шоколада така, че възлюбената ти половинка да не може да го открие, за да ви остане за заливката.

Рецептата е адаптирана от тук, но я модифицирах малко, защото се оказа, че Филаделфията излиза значително по-скъпо от маскарпонето, а мисля, че промяната повлия доста положително на вкуса.

Продукти:

(За 12 порции, форма с диаметър 24 см.)

За бисквитената основа
250 гр. фино смлени шоколадов бисквити
1 шепа фино смлени орехи (смилат се с лъжичка захар, за да не си пуснат мазнината)
75 гр. разтопено масло

За пълнежа
500 гр. маскарпоне
300 гр. черен шоколад (при мен смес от 60% и 70%)
3 големи яйца XL
200 гр. пудра захар
150 мл. течна сметана
1 ч.л. ванилова есенция

За заливката
(при мен липсва, поради невзет под внимание извод номер 3)
115 гр. черен шоколад
75 мл. течна сметана
25 гр. масло на стайна температура


Приготвяне

За основата - смесваме добре всички продукти и натъпкваме хубаво по дъното на откопчаваща се форма за торта, на която сме махнали дъното и сме застлали с хартия за печене.

За плънката - разбиваме маскарпонето с пудрата захар до гладък крем. Добавяме към него разтопения на водна баня шоколад и разбиваме докато се усвои добре. Прибавяме при непрекъснато разбиване яйцата едно по едно, като след всяко разбиваме до пълното му усвояване. Добавяме ванилията и течната сметана - използвах неподсладена. В оригиналната рецепта е заквасена, но аз използвах течна сметана за готвене. Ако искате кейкът да не нагарча толкова заради количеството черен шоколад, сложете подсладена.
Печете на 160 градуса около 50-55 минути или докато кейкът стегне по страните, но в центъра е още течен. Охладете поне 2 часа, преди да правите опити да го местите в чиния за сервиране. 

За заливката - приготвяте си ганаш от продуктите, като загрявате сметаната до точката на кипене и я изливате върху шоколада. Бъркате докато се разтопи и стане гладък крем. След като се охлади на стайна температура, добавяме мекото масло и разбиваме с пасатор. Охладената смес се залива върху охладения кейк.

С пожелания за шоколадова седмица,

17 коментара:

Bety каза...

Вики, много примамливо ми звучи този чийз!!!

Dani каза...

Вики, обожавам всичко шоколадово!
А и в тази прекрасна компания с маскарпоне, предполагам, че е божествен!
И напълно подкрепям извод N 1 :)
Поздрави!

Вики каза...

Благодаря ти, Бети!
Радвам се, че се отби :) Хубав снежен ден на теб!

Вики каза...

Благодаря, Дани!
И аз умирам за шоколад, мноооого шоколад! А с маскарпонето....
Извод номер 1 е много, много важен :) След толкова време, май е крайно време ;)

Ilariana каза...

Този,чийзкейк е невероятен...веднага щом свърша със всички задачи ще го направя!И аз трябва да си купя стойка...

Вики каза...

Трябва, трябва :) Вчера се влюбих в една намалена, но бях със съпружието и ми се размина :)))))
Опитай, наистина е страхотен :)

Анонимен каза...

Zdravei,bi li mi kazala razmera na formata za pe4ene?

Вики каза...

Привет, анонимен :) размерът на формата е 24 см. Може и в по-малка, но трябва леко да намалите температурата на печене.
Поздрави,
Вики

Мазилки каза...

На скоро за първи път опитах и направи чийзкейк.Чудя се как е могло до сега да не съм правила.Получава се невероятно вкусно и е бърз десерт.Тази тук рецепта е много по различна и от снимката се вижда, колко ще бъде шоколадово о сладко.Определено нямам търпение да го опитам и ако можеше още сега бих се протегнала да го вкуся. Рецептата е подробно описана, за което благодарим.ЩЕ СЕ РАДВАМ АКО ПРЕДЛОЖИТЕ И ОСНОВНО КОЕТО БИ ОТИВАЛО НА ДЕСЕРТА.

Вики каза...

Здравейте! Благодаря ви за милите думи! Ние си хапваме този чийзкейк, независимо какво е имало на масата преди него :)
Поздрави,
Вики

Кремена каза...

Здравейте,

Приготвих чийзкейка по тази рецепта - получи се страхотен! Не съм правила никакви модификации, единствено формичката ми беше 24см, а не 23, но това се оказа несъществена разлика. Браво за страхотните и лесни за следване инструкции! Непременно ще повторя (по изрично настояване на всички опитали ;) )!

Вики каза...

Благодаря много за милите думи, Кремена! Щастливи празниц!!

Анонимен каза...

С млечен шоколад може ли да се направи? :)

Вики каза...

Привет, в този случай намалете захарта, защото ще стане убийствено сладко :)
Вики

Unknown каза...

На мен снимката с тази "стойка много ми харесва! Обичам креативните! А сладкиша непременно ще го направя! Звучи много вкусно!!!
За тртия извод-май всички си патим от тези"изненади".хейййй момиче усмихна ме! Много целувки!

Unknown каза...

На мен снимката с тази "стойка много ми харесва! Обичам креативните! А сладкиша непременно ще го направя! Звучи много вкусно!!!
За тртия извод-май всички си патим от тези"изненади".хейййй момиче усмихна ме! Много целувки!

Вики каза...

Благодаря :)

Публикуване на коментар

Благодаря ви, че се отбихте при мен и оставихте нещо от себе си!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© 2011 Viki's blog, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena