понеделник, 14 май 2012 г.

Ягодов ганаш и една кофти издънка :)

Идеята за този ганаш не е това, което трябваше да бъде. Него приготвих като пълнеж за френски макарони. Ганашът не е издънка, напротив, горещо го препоръчвам, обаче да ви кажа с тия макарони такъв провал претърпях, че просто не е истина. Не че не се изядоха и не бяха вкусни, но хич не бяха това, което представлява макаронът. Макарони можете да видите в блога на Ири Купенска - Слънчевата кухня, аз тотално се изложих :) Горещо се надявам да мога скоро да предложа и аз нещо качествено и добро, засега няма да пиша за тях, но пък с удоволствие ще ви представя рецептата за техния пълнеж, която може да се консумира както като крем, може да се вложи и в торта.

Продукти
200 мл. животинска сметана
100 гр. млечен шоколад
3 жълтъка
около 20 гр. масло
6-7 едри ягоди
1 ч.л. царевично нишесте

Приготвяне


Кипваме си сметаната както е по протокол. Изливаме я върху натрошения шоколад. Отделно разбиваме жълтъците с мъничко захар и царевичното нишесте и изливаме горещата сметаново шоколадова смес върху яйцата. Връщаме на тих котлон и бъркаме докато се сгъсти. Накрая добавяме ягодите, които сме смлели на пюре и махаме от огъня. Като изстине леко, добавяме маслото. Охлаждаме до стайна температура, разпределяме в десертни чашки и оставяме в хладилника за няколко часа.


На снимката се виждат там отзад едни жалки подобия на макарони. Пиша за това, защото това е един прекрасен пример, в който дори и когато следваш едно към едно една рецепта, нещата могат да не ти се получат, защото си пропуснал един мъничък детайл. Често са ми казвали - "Добре де, следвам рецептата, пък не става", ето и при мен се случи. Просто не се доверих на усета си, а добросъвестно изпълнявах стъпките, написани в рецептата. Само дето преведох думата "macaroner" (fr.) като оформянето на макарони с пош, а това се оказа специфична техника за разбъркване на тестото до получаването на лъскава смес. А като си представя, че се бях въоръжила с везна и съм спазила рецептата до грам...

Както и да е, насладете се на пълнежа им в чашка, пък дай боже, скоро да се навия и да представя самият френски макарон, но в истинския му изкусително апетитен и вкусен вид :)

8 коментара:

на гости в моята кухня /Mim's sweet things каза...

ммм взимам си чашка от това шоколадово-ягодово изкушение,а макароните изглеждат добре,пращай насам ако са останали :))
хубава вечер и успешна седмица

Вики каза...

О, благодаря :) Аз не се срамувам да си покажа издънките :) Смятам, че след като съм се нагърбила да правя блог, трябва да покажа не само колко съм добра :), а как на всеки може да се случи да сбърка нещо. Това е начин да се научиш следващият път да направиш нещата по-добре. Обещавам от първата успешна порция макарони теб да почерпя, макар и виртуално :)
Поздрави!

Габи каза...

Много ми харесва ганаша :) А за макароните те поздравявам, че опитваш да се с тези капризни десертчета. Аз не се решавам - много трудни ми се виждат :) Стискам палци за следващия опит! Поздрави!

Вики каза...

Ох, обожавам предизвикателствата :) Сега има да хабя бадемово брашно... :)

Мъх каза...

Ей затова не смея да се пробвам с макароните все още;) Но ще ги направя някой ден-сигурна съм,. И съм убедена, че и на теб ще ти се получат- човек който е направил такъв ганаш, няма как да не успее и с останалите си идеи;)
Хубава вечер!

Вики каза...

Благодаря, Мъх :))) Искрени благодарности за комплимента!

online supermarket каза...

Изглежда много изискано и впечатляващо този Ягодов ганаш .Ще се опитам да го направя и аз, жалко, ще нямам същите чаши.

Вики каза...

Благодаря ви! Повярвайте ми, той абсолютно успешно се изяжда и от купата, в която е приготвен :)

Публикуване на коментар

Благодаря ви, че се отбихте при мен и оставихте нещо от себе си!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© 2011 Viki's blog, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena