понеделник, 7 май 2012 г.

Торта с извара и ананас и не едно, а две агнета отгоре


Откакто се замислих върху тази публикация, в главата ми се върти репликата от рекламата на една банка - "Моят Жорко....". Та, моят Жорко вчера беше именник и както милото само си каза - "И аз съм човек, и аз имам имен ден"! Най-напред ще му пожелая много, ама много да е здрав, весел и безгрижен, ще си го обичам до живот и да му мисли снахата след време... Ям люти чушки и лют червен пипер от сега, че да ми се подлюти хубаво душицата за след има-няма някакви си 12-13 години, като почне да ми води вкъщи онези крадли на мамини момченца :))))
Сега, тортата ми в негова чест, разбира се, е с агне отгоре, а вкусът й е вдъхновен от едни руски десертчета с подсладена извара, които са уникално вкусни и дори могат да бъдат вписани в графа "сравнително полезни". И понеже мойте двама синове умират за тях, сериозно се заех със задачата да им направя подобен крем за торта. Ето тортата сега.
Ако имах повечко време, щях да пипна повечко детайлите, но както незнайно защо се случва, закон на Мърфи ли, що ли, когато имам торта за вкъщи, винаги имам болник, върху който съсредоточавам цялото си внимание и желанието ми за гласене отива.
Но ето тортата е факт, а аз бях доста притеснена как ще се получи като вкус, но смея да твърдя, че стана невъзможно вкусна, фина и лека. И определено ще има интерпретации по темата с шоколад, карамелизирано кондензирано мляко и различни плодове.



Изварата, която ползвах, е от руските магазини Берьозка и не мога да кажа, че би се получило същото с българска извара, защото нашенската стои зърниста и груба, дори при разбиване. Българската извара се прави от суроватката на млякото, докато руската, или както се нарича - творог, е от мляко. Маслеността й е 15% (имат и нискомаслена - 1.5%, но аз не залагам на преминали преработка за обезмасляване продукти).

Продукти:
500 гр. извара
500 мл. животинска сметана
4 яйца
2/3 ч.ч захар
около 50 мл. вода
2 с.л. кисело мляко
1 консерва ананас
2 желатина

100 мл. сметана
100 гр. млечен шоколад

Приготвяне
Блатът е готов.
Изварата, заедно с двете супени лъжици кисело мляко се разбива с пасатор до плътна кремообразна консистенция. При отваряне тя изглежда суха и на зърна, но като се разбие добре, става на крем.
През това време на котлона слагаме да се вари захарта и водата (водата трябва малко да покрие захарта), за да получим гъст захарен сироп - с него ще сготвим яйцата. Яйцата ги слагаме най-добре в метален съд, защото задържа топлината по-дълго време, и когато сиропът е готов, наливаме на тънка струйка, като същевременно бием с миксера на най-силната степен. Целта е да не позволим на сиропа да се утаи на дъното, защото бързо изстива и няма да сготви яйцата. Разбиваме докато сместа утрои обема си, стане на гъст крем и изстине. Добавяме полека към изварата. Нормално е да се втечни, но няма страшно. Опитваме на вкус и добавяме още мъничко захар, ако е необходимо. Прибавяме ананаса, като гледаме да сме го отцедили добре, аз го смлях на пюре, но може и на кубчета, може и да се подреди върху самия блат, както решите. Към всичко това добавяме разтворения и разтопен на водна баня желатин и оставяме в хладилника лекичко да стегне, но не напълно.

Отделно разбиваме 500 мл. сметана - аз използвам неподсладена и не й добавям захар. Когато другата смес се е охладила добре и вече не прилича на супа, прибавяме битата сметана и объркваме хубаво. Ако има нужда, върнете в хладилника за още малко време, но кремът не трябва да е напълно стегнал.

Кипнете сметаната и прибавете натрошения млечен шоколад. Оставете настрани да изстине.

Сглобяване

Намажете съвсем мъничко блатовете с четка със сиропа от ананаса, отгоре залейте с част от сметаново-шоколадовата смес и след това част от крема. След това пак - блат, пак малко сироп от ананас, и шоколадов ганаш, крем. В хладилника стяга за поне 3 часа, след това измазваме и декорираме, както ни хрумне.

4 коментара:

на гости в моята кухня /Mim's sweet things каза...

Много забавна тортичка и с удоволствие ще опитам парченце ,ако е останало :)))
честит празник на именника и с гордост да си носи името
хубав ден и спорна нова седмица

Вики каза...

Благодаря, Мария!
За жалост няма вече :) остана само хубав спомен :)

Габи каза...

Май ще започна с това, че много харесвам стила ти на писане :) С чувство за хумор и с много хубаво настроение е поднесено всичко. А в тортата ми хареса всеки детайл - като започнем от съдържанието и стигнем до визията :) Определено ще се отбивам честичко :) Поздрави!

Вики каза...

Габи, благодаря! Ще се радвам да ми идваш нагости :)

Публикуване на коментар

Благодаря ви, че се отбихте при мен и оставихте нещо от себе си!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© 2011 Viki's blog, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena