събота, 21 април 2012 г.

Сутрешен експеримент - какаово-портокалови палачинки

Днешната ранна сутрин започна както винаги с "Мамо, какво ще ядем?", а аз като една мила и грижовна майка, която гледа да мине метър напоследък, нежно казвам: "Ами, има филийки, кус-кус...", такива едни лесни работи. Да, ама не. Насреща номер едно казва "Искам палачинки", а номер две приглася: "На мен ми се яде нещо шоколадово". Добре, че номер 3 беше на работа, че да мога да настроя заспалия си мозък само на детска вълна. И така, дойде въпросът как да удовлетворя нуждите и на двата номера, без поне единият от тях да ме замери със закуската си и денят да започне меко казано на криво.
При нас денят за пазаруване е неделя или понеделник, следователно изборът ми на продукти е драстично намалял. След кратка ревизия на хладилника установих, че имам достатъчно броя яйца за палачинки, но недостатъчно количество мляко за тях. В такъв случай прибягвам до традиционните американски палачинки, но тук възниква следният проблем - те са меко казано жълти, т.е. в тях липсва нужното за удовлетворяване на канибалските страсти шоколадово. Междувременно в краката ми се набута един портокал, с който снощи децата играха на топка и се сетих, че сигурно е достатъчно сочен вече, за да стане на портокалов сок. Да де, ама как по дяволите да напълня гърлата на два броя момчета със сока на един портокал?
И тогава в главата ми започва да се оформя идея, която визуализирам така:
След това лирично отклонение, което ме доведе до тази рецепта, може би е време да пиша и за нея. Всичко тук е малко с уговорката около 1 ч.ч. мляко да речем, защото какаото и портокала малко променят количеството на продуктите:

1 яйце
1 щ. сол
сокът от 1 портокал
1 ч.ч прясно мляко
2-3 с.л. разтопено масло
1 ч.ч. и малко брашно
20-25 грама какао (ползвайте качествено какао)
1 бакпулвер
1/2 ч.ч. захар
1 ампула ромова есенция

Приготвяне

Първо разбих яйцето с щипка сол на пяна. Към него добавих портокаловия сок и разбърках добре. След това сложих прясното мляко и отново разбърках. Отделно смесих брашното, бакпулвера и какаото, пресях ги заедно и ги добавих към течната смес. Разбърквам добре с тел (рядко ползвам миксер, кеф ми е да си бъркам), добавих разтопеното масло, захарта и една ампула ромова есенция. Тестото трябва да е сравнително течно, не толкова, колкото за класическите палачинки, но не и толкова гъсто като за американските палачинки. Да речем консистенцията на боза.
Палачинките печем на умерен котлон като първо слагаме малко масло, отгоре изливаме част от сместа. Обръщат се, когато отстрани започне да се образува лека коричка, а отгоре да се показват мехурчета. Обръщането е меко казано приключение, тъй като тестото е много рядко, но пък яденето е истинско удоволствие, особено поднесени с домашно малиново сладко.

Бележки

При следващото приготвяне на тези палачинки ще си взема следните бележки:

1. Ако имах шоколад, щях да добавя 1 разтопен млечен шоколад вместо какао
2. Бих сложила истински ром или коняк вместо есенция
3. Бих настъргала и кората на портокала в тестото

2 коментара:

ByBy каза...

Ммм, много обичам палачинки за закуска - български, американски няма значение! Твоите определено изглеждат много апетитно! Хубави почивни дни!

Вики каза...

Благодаря ти :) На мен вече тази тема ми се надига, защото традицията е всяка събота :) Та търся някакво разнообразие :)

Публикуване на коментар

Благодаря ви, че се отбихте при мен и оставихте нещо от себе си!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© 2011 Viki's blog, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena