четвъртък, 26 май 2011 г.

Торта Абитуриентска 1

С тази торта се натъкнах на всевъзможни препъни-камъчета. Ето тортата, приказките след нея.
В реалния си вид, цветът е тъмно сив, но определено на снимките синее...

 
Всичко с нея тръгна на обратно. Първо, купих една пудра захар, която беше толкова пудра, колкото кафето на зърна. Три пъти пресях, но структурата на тестото си остана зърнеста. Завих в плик и го писах "фира". Хубаво, реших да правя ново тесто. Всичко това се развива в петък (тортата е за неделя, но аз събота сутринта заминавам с децата). И Одисеята започна.... Обаждам се на една сладкарска борса, която се слави с чудната си пудра захар и от там чувам - "Ами, нямаме, свърши". Както и да е, в 5-тия магазин намерих подходяща пудра захар, но пък глюкозата ми беше свършила в предната серия бракувано тесто. Тук глюкоза, там глюкоза - нямаааааааааааа! Накрая се метнах на трамвая с все количката и малкото и хоп на Женския пазар, където, О, Чудо - намерих. Купих си повечко, че да имам. Прибирам се на обяд, а съм излязла в 9 сутринта, капнала от умора и забърквам ганаш. Да, ама проклетото отказа да се разбие на крем и си остана течен. Ама, аз пък съм още по-упорита и взех един готов пудинг шоколад, разбих го с по-малко мляко и започнах да обърквам с ганаша. То пък се получи удивително нежна комбинация с консистенция на крем.

Блатове:
Разликата е само в количествата на продуктите.

Крем - ганаш:
500 мл. течна сметана
400 гр. шоколад
1 пудинг шоколад без варене
200 мл. мляко

Сметаната се слага на котлона и се оставя да се загрее до точката на кипене. Не трябва да кипва, защото бързо загаря. Щом се появят първите балончета, се сваля от огъня и се изсипва върху предварително натрошения на парченца шоколад. Оставя се да се охлади в хладилника за поне час и се разбива на пухкав крем. Да, де, но нали споменах, че кремът си остана течен и след разбиването, което не ми се беше случвало досега, затова добавих разбития пудинг и се получи. А и добре, че добавих, защото мъжът ми нали обича да ми е качествен контрол на кремовете и изглежда този път беше прекалил с "контрола", та ми стигна на косъм.

Строеж:
В първия етаж за обем и аромат добавих и бишкоти, натопени в кафе, което, за да не е много силно, разредих с малко вода. Сега  ако се върна назад, бих добавила малко алкохол към цялата тази смес, но не пречи да пробвам друг път. 
Във втория етаж за изненада, добавих хрупкави целувки.

Но както са казали хората: "Всичко е добре, когато завършва добре". Получи се, а аз получих за подарък кутия бонбони :)

0 коментара:

Публикуване на коментар

Благодаря ви, че се отбихте при мен и оставихте нещо от себе си!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© 2011 Viki's blog, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena