петък, 25 февруари 2011 г.

Сладки мартенички

Баба Марта бързала.... И аз избързах. Приготвих тези сладки като подаръци за моите близки, защото ми прави впечатление, че когато нямаш възможност да подариш мартеничка на 1 март, обикновено бива забутана в плик с един куп други, които после не знаеш къде да денеш. Е, аз намерих приложение на част от останалите ми мартенички и вложих много любов и тайни приготовления, за да направя един толкова български празник незабравим и вкусен.









Рецептата за сладките адаптирах от блога на Кали - Ladybug, за линцерови сладки. Аз лично нямам везна, затова продуктите слагам на око и ще дам само приблизителни мерни единици.

Ето моята рецепта:
90 гр. бадеми (сурови задължително)
около 350 гр. бяло брашно
75 гр. захар
150 гр. масло (студено)
1/2 ампула лимонова есенция
2 жълтъка (белтъците запазих и използвах едниния)
Ягодово сладко


Приготвяне:
Бадемите се смилат с малко захар на фин прах. Без захарта ще станат на масло. В купа пресяваме брашното, добавяме захарта и нарязаното на кубчета масло. Тъй като принципът на омесване на тестото съвпада с този на месене на кора за пай, е важно ръцете да са студени и допирът с тестото да е минимален. Аз ги охлаждам върху пликче с лед. Тестото се мачка с ръце, докато стане на трохи (ако се прекали с месенето, бисквитите няма да станат хрупкави). Когато сме готови, се добавят лимоновата есенция, жълтъците (един по един, за да видим колко ще поеме тестото) и смлените бадеми. Месим докато се получи топка, като пак внимаваме да не прекалим, за да не се затопля тестото от топлината на ръцете. Оставяме покрито с прозрачно фолио за около час в хладилника. Разточва се кора, не много тънка и от нея се изрязват сладки с формички.

Пекат се върху хартия за печене на 180 градуса на най-долната решетка докато станат леко кафяви по краищата. Сладките, които очакват да се изпекат или неразточеното тесто се държат в хладилника.

След като са готови, добре изстинали се намазват със сладкото и творчеството със захарния фондан започва...

0 коментара:

Публикуване на коментар

Благодаря ви, че се отбихте при мен и оставихте нещо от себе си!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© 2011 Viki's blog, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena